« منشور اخلاقی کارکنان شهرداری شیراز»
ما کارکنان شهرداری شیراز جهت کسب رضایت حق تعالی و با عنایت به منویات امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حفظ منافع عموم خدمات خود را به شهروندان ارائه و جلب رضایت آنان را سرلوحه امور خود قرار می دهیم.
از این رو بر این باوریم که:
- شهروندان متولیان واقعی شهر می باشند، بنابراین با رعایت نظم ، آراستگی، وقت شناسی، مسوولیت پذیری ، ادب و عدالت آماده ارائه خدمات بهتری به آنان می باشیم.
- عزت، احترام و تکریم ارباب رجوع از ارزشمندترین افتخارات ما می باشد، در این راستا تمام تلاش خود را معطوف حفظ شخصیت و جایگاه شهروندان در فرآیند ارتباطات متقابل می نماییم.
- انجام امور شهروندان را در کوتاه ترین زمان ممکن ضروری می دانیم و تلاش می کنیم تا از اتلاف وقت آنان جلوگیری نماییم.
- در فضای اداری امکانات و تسهیلات لازم را به گونه ای برای شهروندان فراهم نموده تا بتوانیم خدمات خود را با کیفیت مطلوب و به شیوه ای مناسب و نوین در اختیار آنان قرار دهیم.
- خود را موظف می دانیم تا در حوزه مسوولیت خود و با توجه به مقررات هر گونه اطلاعات و توضیحات لازم را در اختیار شهروندان و مراجعان قرار دهیم.
- از پیشنهادها و انتقادهای شهروندان در کلیه امور شهری استقبال نموده و جهت ارج نهادن به نظرات مردم، از پیشنهادها، به عنوان عاملی جهت رشد و ارتقاء خدمات شهرداری استفاده می نماییم.
« منشور رفتار ارباب رجوع»
شهروند گرامی : ما برای رضایت شما و توسعه شهرمان فعالیت می کنیم، پس ما را یاری کنید تا خدمات بهتری ارایه نماییم.
از مراجعه کنندگان محترم انتظار می رود موارد زیر را رعایت نمایند:
- حفظ شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی
- ارایه اطلاعات کامل و مدارک مورد نیاز جهت تسریع در دریافت خدمت.
- وقت شناسی، توجه و رعایت ساعت اداری.
- رفتار مودبانه و محترمانه با کارکنان.
- . رعایت حقوق دیگر مراجعین و الزامات قانونی.
- خودداری از اصرار و چانه زنی در صورت مغایرت درخواست با قوانین و مقررات.
- . همراهی و همیاری شهرداری با ارایه پیشنهادها و تکمیل برگه های نظر سنجی.
- پیگیری امور از طریق واحد مربوطه و خودداری از مراجعه غیر ضروری به دیگر واحدها.
- پیگیری نقض قوانین و مقررات مورد مشاهده از طریق واحدهای نظارت کننده.